Θρησκόληπτοι, αντιεμβολιαστές και ακροδεξιοί συναντιούνται στις αντιδράσεις ενάντια στην «ηλεκτρονική σκλαβιά» και τη νέα τάξη πραγμάτων ● Συνομιλητές της για το «τσιπάκι» κατέστησε ήδη τους ιερείς η κυβέρνηση.
Στις αρχές του αιώνα οι Παπαροκάδες ήταν ένα γκρουπ-φαινόμενο. Μοναχοί που έγιναν γνωστοί στο πανελλήνιο με τη διαχρονική -όπως αποδεικνύεται- επιτυχία «Το τσιπάκι», η οποία γνωρίζει και πάλι μέρες δόξας αφού στα αστυνομικά τμήματα σχηματίζονται ουρές ευσεβών μπας και σωθούν από το «νέο χάραγμα».
«Μερόνυχτα είμαι ξάγρυπνο σε παίζω σαν τα ζάρια / και έχω κι έναν κωδικό: τα τρία τα εξάρια! Eίμαι ένα τσιπάκι τόσο δα/ που θα σ’ οδηγήσει στη σκλαβιά». Θα μπορούσε να είναι και ο ύμνος του νέου «κινήματος» που θρέφεται από τη συνωμοσιολογία και αγκαλιάζεται στοργικά από την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του Αγίου Παϊσίου αλλά και του Κασιδιάρη.
Οι νέες ταυτότητες αναμένεται να είναι διαθέσιμες από τις 18 Σεπτεμβρίου, εξ ου και οι καχύποπτοι πιστοί διοργανώνουν συλλαλητήρια την Κυριακή 3/9 στη Θεσσαλονίκη και την Κυριακή 10/9 στην Αθήνα για να πουν «ένα μεγάλο “όχι” στις ηλεκτρονικές ταυτότητες και στα τσιπάκια τους» και μάλιστα με το αζημίωτο (κόστος συμμετοχής 17 ευρώ!). Στις αρχές Αυγούστου δυο ντουζίνες «ορθόδοξα σωματεία» και αδελφότητες καλούσαν τον ελληνικό λαό «να μη βιαστεί να παραλάβει την νέα ταυτότητα και (…) να αποφεύγει παντελώς όλα τα αντίστοιχα ψηφιακά μέσα ταυτοποίησης».
Κάπως έτσι φτάσαμε από το λεκανοπέδιο μέχρι την Πάτρα, τον Βόλο, τη Δράμα, την Καβάλα, την Κοζάνη και αλλού πολίτες να σχηματίζουν ουρές έξω από τα αστυνομικά τμήματα για να προλάβουν να βγάλουν ταυτότητα παλαιού τύπου. Πληροφορίες από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση της Κρήτης κάνουν λόγο ακόμα και για αύξηση 300% (!) στα σχετικά αιτήματα τις τελευταίες δέκα ημέρες. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, χρειάστηκε να διευκρινίσει προς τους ευσεβείς ότι «οι καινούργιες ταυτότητες δεν έχουν τίποτα το εξωγήινο ή το αντιχριστιανικό και δαιμονισμένο για κανέναν».
Βαθιά υπόκλιση προς την Εκκλησία είχε κάνει κι ο -τέως πια- ΠΡΟ.ΠΟ., ο οποίος στα τέλη Ιουλίου συναντήθηκε με αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου ώστε να… δώσει διευκρινίσεις. «Τους ενημερώσαμε αναλυτικά, διαβεβαιώνοντάς τους πως τα νέα έγγραφα ταυτοπροσωπίας δεν περιέχουν κανένα δεδομένο που θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία των Ελλήνων πολιτών ή προσβάλλουν, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη» είχε γράψει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Νότης Μηταράκης προκαλώντας τον αβίαστο γέλωτα ακόμα και έξω από τα σύνορα της χώρας.
«Ενδιαφέρον. Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει έναν ηγέτη της εκκλησίας ότι τα νέα κρατικά έγγραφα ταυτότητας δεν θα “προσβάλουν την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη”. Σαν… πώς;», τουίταρε σκωπτικά η ευρωβουλεύτρια Σόφι Ιν’τ Βελντ , ενώ ο υπουργός έσπευσε να επιτεθεί συνδυάζοντας επίδειξη πίστης και κλείσιμο του ματιού στο ξενοφοβικό ακροατήριο, στοχοποιώντας κατά την προσφιλή του συνήθεια τις ΜΚΟ: «Για τη Σόφι, η συνάντηση με την Εκκλησία της Ελλάδος, με εκατομμύρια μέλη, για να συζητηθεί μια νέα κυβερνητική πρόταση είναι “ιντριγκαδόρικη”. Ενώ η συνάντηση με οποιαδήποτε ειδική ΜΚΟ για να συζητήσει τις ανησυχίες της θα ήταν “καθήκον συνεργασίας με την κοινωνία των πολιτών…”». Λίγες μέρες αργότερα και ενώ η Ελλάδα καιγόταν, ο υπουργός οδηγήθηκε σε παραίτηση λόγω… διακοπών, ενώ ακουγόταν παρασκηνιακά ότι ο πραγματικός λόγος έχει να κάνει με διαφωνίες με το μέγαρο Μαξίμου ως προς τον διαγωνισμό για την έκδοση των ταυτοτήτων.
Χθες πάντως η πάντα στοργική προς το χριστεπώνυμο πλήρωμα «Νίκη» έσπευσε να δηλώσει στήριξη σε όσους ξεροσταλιάζουν έξω από τα Α.Τ. αφού, κατά τον πρόεδρο του κόμματος Δ. Νατσιό, «η αντίδραση, ανησυχία και διαμαρτυρία από πολύ μεγάλο μέρος του ελληνικού λαού για τις νέες ψηφιακές ταυτότητες είναι απόλυτα δικαιολογημένη» και πρόκειται για «στυγνό φακέλωμα» των πολιτών. Και τα στελέχη του «κόμματος Κασιδιάρη» όμως δεν πάνε πίσω.
Στην Κρήτη οργανώνονται δύο συλλαλητήρια, αύριο στο Ρέθυμνο και την Πέμπτη στο Ηράκλειο. Τις αφίσες για τις δύο συγκεντρώσεις βρίσκουμε αναρτημένες στο προφίλ του υποψήφιου των «Σπαρτιατών» στα Χανιά, Ευτύχη Γιανναράκη, ενώ και ο αντίστοιχος υποψήφιος στο Λασίθι, Αλέξανδρος Μουζουράκης, ζήτησε από τον Δήμο Ιεράπετρας, όπου είναι εκλεγμένος στο δημοτικό συμβούλιο, να εκδοθεί ψήφισμα καταδίκης για την «κάρτα του πολίτη». «Θα πηγαίνετε σε μια δημόσια υπηρεσία και αν δεν έχετε προσκυνήσει τη νέα τάξη πραγμάτων, αντί να εξυπηρετηθείτε σε 10 λεπτά θα κάνετε μία και δύο ώρες» είπε προσπαθώντας να πείσει τους συναδέλφους του…
Στο παιχνίδι, τόσο στην Κρήτη όσο και πανελλαδικά, μπαίνουν για τα καλά και εκκλησιαστικοί ή παραθρησκευτικοί κύκλοι, αλλά και άνθρωποι που με πρόσχημα την πίστη και την παραπληροφόρηση προσπαθούν να αποκτήσουν ευρύτερη αποδοχή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αποπεμφθείς ιερέας Μανώλης Σαρρής από το Ρέθυμνο, στον οποίο έχει επιβληθεί ποινή προσωρινής αργίας καθώς έχει επιτεθεί με βαρείς χαρακτηρισμούς σε αρχιερείς της Κρήτης κατηγορώντας τους για… οικουμενισμό. Τις τελευταίες μέρες καλεί με θέρμη τους πιστούς να συμμετάσχουν στα συλλαλητήρια στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο, ενώ ο ίδιος δηλώνει πως θα προσπαθήσει να παραβρεθεί και στα αντίστοιχα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Σε όλα αυτά η επίσημη Εκκλησία της Κρήτης προς το παρόν σιωπά, ενώ σε άρθρο του στις 30 Ιουλίου ο μητροπολίτης Κισσάμου, Αμφιλόχιος, χωρίς να παίρνει ευθέως θέση εναντίον των ταυτοτήτων, ζήτησε από την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις για το «τι θα εμπεριέχεται στο μικροτσίπ των νέων καρτών και ποιες πληροφορίες θα είναι ενσωματωμένες σε αυτό».
Στις αντιδράσεις συναντιούνται για άλλη μία φορά η θρησκοληψία με το αντιεμβολιαστικό κίνημα της πανδημίας και με την ακροδεξιά – υπερπατριωτική ρητορική. Οι αφίσες που κυκλοφορούν στην Κρήτη είναι εντυπωσιακά… διαθεματικές, αφού -εκτός από την αντίδραση στις νέες ταυτότητες και την «ηλεκτρονική σκλαβιά»- συναντάμε και συνθήματα όπως «όχι άλλοι νεκροί από εμβόλια και φωτιές» αλλά και «όχι στην παράδοση του Αιγαίου στους Τούρκους».
Πηγή: ΕΦ.ΣΥΝ.